John&Esther Downunder again...

5 november 2017 - Nijmegen, Nederland

In tien dagen tijd zitten we hoog in de lucht op weg naar Australie en Nieuw Zeeland.

De vorige Down Under reis is inmiddels 5 jaar geleden. Time flies...

En nu met de eerste winterkou in aantocht zijn het heerlijke vooruitzichten om de teenslippers, badkleding en kortebroeken uit de kast te kunnen halen en ons te kunnen verheugen op een warme zomer Down Under. Voordat we op reis gaan moeten we nog een 'to-do-lijst' afwerken die deels ook met mijn gezondheid te maken heeft.

Na vorig jaar een hartstilstand, sucesvolle reanimatie en hartrevalidattie te hebben meegemaakt blijkt dat het voor mij nog steeds wennen is om te moeten 'leren luisteren naar mijn lijf'....vooral wanneer mijn lijf opens toch weer rare sprongen maakt... maar positief blijven, op tijd rust nemen en in kleine dingen het geluk zien is dan een goed levenswijsheid. Het helpt wel dat de 'to-do-list' steeds verder afgevinkt wordt.

Nu dat de echte regelzaken zoals paspoort, visum, accomodaties, autohuur, international rijbewijs, Internationale Medische Verklaring en medische paspoort, medicatie, enzovoorts en enzovoorts geregeld zijn kan ik me gaan richten op de inpak-stress of zoals ze het zo mooi in het Engels zeggen "suitcase stress-ables". En daar is dan zoals bij elke reis het grote voornemen om zo weinig mogelijk mee te nemen en  vooraf niet te gaan stressen.....

Esther

1. Bep Wigman:
    13 november 2017
    Hoi Esther en John,
    Wij wensen jullie een super mooie en gezellige reis en voor beiden in goede gezondheid .Tot volgend jaar,
    Liefs Ben en Beppie.
  2. Jo Kasper:
    18 november 2017
    Can't wait to see you x
  3. Gina:
    26 november 2017
    He John en Esther, nou heel veel plezier voor jullie daar. Geniet er van. Ik zit hier met gina ook lekker aan de keukentafel te genieten van de zondagochtend en even naar jullie blog gezien. Ben afgelopen week ook veel in utrecht geweest en paar keer getankt in nieuwegein bij weide wade. Was ertelkens druk dus business gaat hier ook voort. maar ik denk dat jullie het mooie holland nu wel ff vergeten zijn. Maar toch goed dat de aussies john blijkbaar op afstand al herkennen als dutch. Dus doe voort he samen. Lieve groeten van gina en erwin