Tanja Lagoon Camp en Tathra

1 december 2017 - Tanja, Australië

Woensdag 29 november en Donderdag 30 november

Op weg naar Tanja’s Lagoon Camp zijn we per ongeluk te ver door gereden en kwamen uit bij een verlaten strand.
Het uitzicht daar en de wilde golven gaven ons meteen het bijzonder gevoel helemaal alleen op de wereld te zijn.

Even later toen we het camp binnenreden zagen we hoe groot de termietennesten langs de gravelroad zijn en werden we door de vele Kangaroos lui en enigszins argwanend bekeken.
Waarschijnlijk hadden ze door dat we diezelfde avond een soortgenoot in een restaurant zouden opeten.

Ons accommodatie in Tanja die net binnen de Mimosa Rock National Park ligt, bestaat uit een van vier safaristijl tenten die op platforms staan, met als bonus een kleine aanbouw waarin de luxe badkamer met bad en een keuken zich bevindt.

Een kingsize bed en kleine zitje met een secretaire om eventuele memoires op te schrijven vullen de ruime tent.

Buiten kun je aan tafel zitten terwijl je op je het platform de bush inkijkt en een glimp opvangt van de vele vogels die over de Lagoon vliegen.
Wanneer je over het veld loopt richting huis eigenaren en kantoor om WiFi te gebruiken, loop je langs de groepen lui liggende Kangaroos in de hoop Boomer, de baas van een Mob (wat kudde betekent) te spotten.
Boomer staat dan op zijn achterpoten de wacht te houden en zijn vrouwen harem te beschermen. Wat een leven!

Of je doet zoals wij dat deden, lekker lui Kangaroos stijl, vanuit de auto op weg naar het dorp of op de terugweg terug naar de tent, effe checken of er iets via WiFi binnenkomt....
Zelfs in de middle of nowhere horen hoe moeilijk het thuisfront het heeft.
It’s a hard life DownUnder....

De highlights van ons verblijf in Tanja waren een korte kayaktocht op de Lagoon, op de pier bij de Historic Wharf zien hoe de vele vissers elkaar achterna renden bij het vermoeden dat er iemand beet had, een heerlijke wandeling over het verlaten strand, en twee onvergetelijke maaltijden bij Fat Tony’s in Tathra.

Mocht je ooit in de buurt zijn ga vooral even langs:
Via Facebook: Fat Tony’s Bar and Grill in Tathra
En internet:  www.fattonys.co.au
Hagen de kok weet van locale producten iets extra bijzonders te maken en wij hebben er een verrukkelijke kangaroo opgegeten.
Later met een tikkeltje schuldgevoel bij het zien van alle roo’s op het veld voor onze tent...

Het restaurant is in een historisch gebouw die heel mooi is gerenoveerd en Fat Tony; een slanke man met een enorme charisma is een ervaring op zich.
Zodra je binnenkomt weet deze man zich je zo te verwelkomen dat je het gevoel heb zijn ‘mate’ te zijn en wil je eigenlijk niet meer weg, zo thuis voel je je.

Helaas na twee bijzondere en lekkere maaltijden was het voor ons alweer voorbij want Lake Conjola wachtte op ons.